La cohesió lèxica en seqüències narratives

Josep Ribera i Condomina

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner

ISBN: 978-84-9883-444-4

Matèria: filologia

Submatèries: crítica i teoria literària

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2012

Aquest volum s'ocupa de les operacions cognitivodiscursives d'establiment de referents i de represa lèxica de la referència en síntesis argumentals de pel·lícules produïdes per estudiants de secundària i per periodistes cinema¬togràfics. Així s'hi analitza la cohesió referencial que incideix en la interdepen¬dència discursiva entre el lèxic i la gramàtica i, doncs, entre la semàntica i la sintaxi.

"La cohesió lèxica en seqüències narratives" s'ocupa de les operacions cognitivodiscursives d'establiment de referents i de represa lèxica de la referència en síntesis argumentals de pel·lícules produïdes per estudiants de secundària i per periodistes cinema¬togràfics. Així, a partir d'una base teòrica eclècti¬ca, el treball de Josep Ribera efectua una anàlisi de la cohesió referencial que incideix en la interdepen¬dència discursiva entre el lèxic i la gramàtica i, doncs, entre la semàntica i la sintaxi. L'objectiu darrer del treball ha estat delimitar els problemes de la cohesió referencial en les produccions escri¬tes dels aprenents, per tal d'obrir la porta a la re-solució aplicada d'aquests problemes en l'àmbit de l'ensenyament de llengües.