La batalla por Valencia, una victoria defensiva, 2a ed.

Edelmir Galdón Casanoves

ISBN: 978-84-370-8858-7

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2012

Segona edició d'aquest innovador estudi almenys pel que fa a la literatura històrica valenciana en general i de la Guerra Civil en particular. Aquesta, habitualment, no ha estat procliu a estudiar esdeveniments militars, i molt menys des de la perspectiva que ho fa l'autor, en recuperar d'una banda els escenaris bèl·lics i abordar a continuació la reconstrucció crítica de l'estratègia d'una batalla. A aquest enfocament cal sumar-li la hipòtesi, defensada en aquestes pàgines, del valor estratègic de les línies de fortificacions construïdes entorn de València, punt central d'una batalla tan reeixida, però oblidada, per a la supervivència de la República. Aquest llibre es vol sumar a l'esforç que es realitza pels investigadors valencians per recuperar la importància que aquella suma de combats va adquirir dins del desenvolupament del conflicte civil. El volum inclou tres plànols a escala dels escenaris de la línia defensiva de València, que correspon a Xèrica, Sogorb i Castelló.

Galdón Casanoves, E. [Edelmir] (2012). La batalla por Valencia, una victoria defensiva, 2a ed. Universitat de València.

Galdón Casanoves, Edelmir. La batalla por Valencia, una victoria defensiva, 2a ed. Universitat de València, 2012.

GALDÓN CASANOVES, Edelmir. La batalla por Valencia, una victoria defensiva, 2a ed. Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-370-8858-7.

Galdón Casanoves, Edelmir. La batalla por Valencia, una victoria defensiva, 2a ed. Valencia: Universitat de València; 2012. 288 p.