Índex del llibre:

Fitxa Llibre:

La aventura de la física de partículas

Un viaje de un siglo para construir el modelo estándar

Antonio Ferrer Soria, Eduardo Ros Martínez

ISBN: 978-84-9134-446-9

Matèria: ciències

Submatèries: física

Any ed.: 2019

Format: 21,4 x 28 cm.

Pàgines: 80

Text de caràcter divulgatiu que aborda les grans fites i descobriments que han permès la validació de la teoria, anomenada model estàndard, que explica les forces fonamentals que actuen entre els constituents elementals de la matèria. En aquest relat històric es presenten les idees i les troballes dels experiments més famosos pels quals foren guardonats alguns premis Nobel.

‘La aventura de la física de partículas. Un viaje de un siglo para construir el modelo estándar’ és un text de caràcter divulgatiu que aborda en deu capítols la descripció de les grans fites i descobriments que han permès la validació de la teoria, anomenada model estàndard, que explica les forces fonamentals que actuen entre els constituents elementals de la matèria. En aquest relat històric es presenten les idees i les troballes dels experiments més famosos pels quals foren guardonats alguns premis Nobel. Els autors són professors i investigadors de la Universitat de València i participen en l'experiment ATLAS del CERN, que va descobrir en 2012 el famós bosó de Higgs.