Índex del llibre:

L'obrador de Pere Nicolau

L'estil gòtic internacional a València (1390-1408)

Carme Llanes Domingo

Col·lecció: Història, 163

ISBN: 978-84-370-9561-5

Matèria: art, història

Submatèries: patrimoni artístic, història medieval

Idioma: català

Coeditor: Fundació Congrés Cultura Catalana

Any ed.: 2014

Poc abans del començament del segle XV, València va esdevenir un important focus de producció artística. Entre els obradors de pintura que s'inicien en aquests anys destaca el del pintor Pere Nicolau (1390-1408). Aquest volum elabora una revisió completa i rigorosa del pintor Pere Nicolau, l'iniciador de l'escola de la pintura gòtica valenciana.

València va esdevenir un important focus de producció artística, poc abans de començar el segle XV. Entre els obradors de pintura que s'inicien en aquests anys a la ciutat de València destaca el del pintor Pere Nicolau (1390-1408), en el que es van formar i treballar mestres com Antoni Peris, Gonçal Peris, Jaume Mateu o Gonçal Peris Sarrià. La peça fonamental per a l'estudi de la seua trajectòria és el retaule dels 'Set Goigs de la Mare de Déu' procedent de Sarrió (Terol). A partir de la recerca documental i historiogràfica publicada sobre Nicolau, s'elabora la trajectòria artística, que permet conèixer millor el funcionament i l'organització d'un obrador de pintura medieval. Aquest volum elabora una revisió completa i rigorosa del pintor Pere Nicolau, l'iniciador de l'escola de la pintura gòtica valenciana.