Índex del llibre:

L'obrador de Pere Nicolau

L'estil gòtic internacional a València (1390-1408)

Carme Llanes Domingo

Col·lecció: Història, 163

ISBN: 978-84-370-9561-5

Matèria: art, història

Submatèries: patrimoni artístic, història medieval

Idioma: català

Coeditor: Fundació Congrés Cultura Catalana

Any ed.: 2014

Altres formats:

eBook

València va esdevenir un important focus de producció artística, poc abans de començar el segle XV. Entre els obradors de pintura que s'inicien en aquests anys a la ciutat de València destaca el del pintor Pere Nicolau (1390-1408), en el que es van formar i treballar mestres com Antoni Peris, Gonçal Peris, Jaume Mateu o Gonçal Peris Sarrià. La peça fonamental per a l'estudi de la seua trajectòria és el retaule dels 'Set Goigs de la Mare de Déu' procedent de Sarrió (Terol). A partir de la recerca documental i historiogràfica publicada sobre Nicolau, s'elabora la trajectòria artística, que permet conèixer millor el funcionament i l'organització d'un obrador de pintura medieval. Aquest volum elabora una revisió completa i rigorosa del pintor Pere Nicolau, l'iniciador de l'escola de la pintura gòtica valenciana.