Jaume I i el seu temps 800 anys després

Encontres acadèmics de Castelló, Alacant i València

Rafael Narbona Vizcaíno, ed.

ISBN: 978-84-370-8929-4

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Coeditor: Fundació Jaume II El Just

Any ed.: 2013

Aquest volum recull les trobades acadèmiques de Castelló, València i Alacant celebrades el 2008, amb motiu de la commemoració del 800 Aniversari del naixement de Jaume I. Al llibre es sintetitzen les novetats dels estudis de professors de les universitats valencianes i espanyoles, acompanyats d'experts de centres internacionals de recerca.

La commemoració del 800 Aniversari del naixement de Jaume I el 2008, necessitava d'una iniciativa de caràcter científic. En la seua complexitat, el segle XIII i Jaume I són encara hui, un àmbit d'estudi per a medievalistes de diferent orientació analítica. Per això fou necessari arbitrar un mitjà d'intercanvi d'experiències, uns grups de treball capaços d'articular des de perspectives i òptiques heterogènies l'ampli espectre d'aportacions historiogràfiques, així com les noves línies d'investigació obertes i assajades. El resultat de les trobades acadèmiques de Castelló, València i Alacant és el present llibre, on professors de les universitats valencianes i espanyoles, acompanyats d'experts de centres internacionals de recerca, han volgut sintetitzar les novetats dels seus estudis.