Jaume I i el seu temps 800 anys després

Encontres acadèmics de Castelló, Alacant i València

Rafael Narbona Vizcaíno, ed.

ISBN: 978-84-370-8929-4

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Coeditor: Fundació Jaume II El Just

Any ed.: 2013

La commemoració del 800 Aniversari del naixement de Jaume I el 2008, necessitava d'una iniciativa de caràcter científic. En la seua complexitat, el segle XIII i Jaume I són encara hui, un àmbit d'estudi per a medievalistes de diferent orientació analítica. Per això fou necessari arbitrar un mitjà d'intercanvi d'experiències, uns grups de treball capaços d'articular des de perspectives i òptiques heterogènies l'ampli espectre d'aportacions historiogràfiques, així com les noves línies d'investigació obertes i assajades. El resultat de les trobades acadèmiques de Castelló, València i Alacant és el present llibre, on professors de les universitats valencianes i espanyoles, acompanyats d'experts de centres internacionals de recerca, han volgut sintetitzar les novetats dels seus estudis.