Product Documents

Identidad y disidencia en la cultura estadounidense

Candela Delgado, Cristóbal Clemente, eds.

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 102

ISBN: 978-84-370-9265-2

Matèria: art, sociologia i política

Submatèries: patrimoni artístic

Any ed.: 2014

Els articles que componen aquest volum pretenen il·lustrar la complexa naturalesa de la producció cultural nord-americana. Des de diferents perspectives, s'analitzen els trets singulars d'aquest país, que des dels seus orígens mostra múltiples fractures. Els molts i diversos diàlegs conflictius, sorgits al llarg de la seua història, són origen d'infinites creacions artístiques en el terreny del literari, pictòric, teatral i fílmic, a més de reflex de com la dissidència és un dels elements essencials de la identitat nord-americana.

CARMELO MACHÍN
Prólogo: Las paradojas de la política estadounidense: de George W. Bush a Barack Obama
CANDELA DELGADO
La insalvable frontera de la nación estadounidense: la aislada identidad sureña en la literatura norteamericana
JESÚS LERATE DE CASTRO
Naturaleza y medioambiente: De la Escuela del río Hudson a Moby-Duck
JUAN MANUEL GÓMEZ
Arte dramático en los Estados Unidos: mitos y realidades de la formación actoral
YIYI LÓPEZ GÁNDARA
La ruptura como eje vertebrador de la primera vanguardia norteamericana
Mª ÁNGELES TODA IGLESIA
¿Ritos Comunes? Etnia, género y adolescencia en las novelas estadounidenses de formación
ALFONSO CEBALLOS MUÑOZ
Unidos pero no revueltos: la identidad gay en el teatro norteamericano contemporáneo
MAR GALLEGO DURÁN
La reinvención de Estados Unidos a través de las escritoras y críticas afroamericanas contemporáneas
INMACULADA GORDILLO
Diversidad y ruptura en el cine norteamericano contemporáneo

Clemente Rodrigálvarez, C. [Cristóbal] & Delgado Marín, C. [Candela] (2014). Identidad y disidencia en la cultura estadounidense. Universitat de València.

Clemente Rodrigálvarez, Cristóbal y Delgado Marín, Candela. Identidad y disidencia en la cultura estadounidense. Universitat de València, 2014.

CLEMENTE RODRIGÁLVAREZ, Cristóbal y DELGADO MARÍN, Candela. Identidad y disidencia en la cultura estadounidense. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9265-2.

Clemente Rodrigálvarez, Cristóbal y Delgado Marín, Candela. Identidad y disidencia en la cultura estadounidense. Valencia: Universitat de València; 2014. 216 p.