Homenaje de Dolores Jiménez Plaza

Escrituras del amor y del erotismo

Claude Benoit, Dolores Bermúdez, Juli Leal, Elena Real Ramos, eds.

ISBN: 978-84-370-7373-6

Matèria: filologia

Submatèries: filologia francesa i italiana

Idioma: català, castellà, francès

Any ed.: 2009

Dolores Jiménez Plaza, catedràtica de Filologia Francesa de la Universitat de València, va deixar un important llegat com gran investigadora. Les seues publicacions, responen a una interrogació constant a través dels segles i dels gèneres, sobre les escriptures de l'amor i del desig en la literatura gal.la. Com a homenatge, el present volum se centra en les escriptures de l'amor i de l'erotisme

Dolores Jiménez Plaza, catedràtica de Filologia Francesa de la Universitat de València, va deixar un important llegat com gran investigadora que fou: les Universitats de La Sorbonne, Pau, Limoges, Rennes, Lió, Clermont-Ferrand, Orleáns i tantes altres van ser, a França, solament una part dels escenaris on va demostrar el seu saber i la seua qualitat investigadora i creativa. La trajectòria docent i investigadora de Lola Jiménez, va estar oberta a totes les tendències, segles i es va interessar per les relacions entre la filologia francesa i altres literatures. D'ací la diversitat de les seues publicacions, que responen a una interrogació constant a través dels segles i dels gèneres, sobre les escriptures de l'amor i del desig en la literatura gal.la. Com a homenatge a aquesta línia d'investigació seua, el present volum se centra en les escriptures de l'amor i de l'erotisme.