Historia de la industria papelera valenciana

Federico Verdet Gómez

ISBN: 978-84-370-9600-1

Matèria: geografia

Idioma: català

Any ed.: 2014

Enquadernació: cartoné

Centrada en la indústria paperera, aquesta publicació és fruit de la col·laboració entre la Universitat de Valencia i l'Institut d'Estudis Comarcals Hoya de Buñol-Chiva. Amb aquest estudi, Federico Verdet es planteja un doble objectiu: donar una visió multisectorial de la indústria paperera i sintetitzar la història de la industria del paper en el conjunt del País Valencià. Verdet presenta la seua obra des dels dos components tradicionals, el temps i l'espai. En la primera part aborda l'evolució de la industria paperera valenciana, els seus antecedents, els factors que van donar lloc a la constant innovador, primer a escala artesanal i després a altres escales manufactureres; i els processos mes recents, lligats a la crisi del sector i la seua necessària adaptació. En la segona part, es realitza un repàs dels principals nuclis del paper valencià.