Estudio contrastivo gramatical de campo en español como lengua extranjera

Jorge Martí Contreras

ISBN: 978-84-370-9928-6

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2016

Format: 15,5 x 22 cm.

Estudi de camp realitzat a l'assignatura 'Español para los negocios' de la Facultat d'Economia (UV), per constatar l'efectivitat d'utilitzar materials amb un enfocament comunicatiu per tasques. El volum descriu com s'han dissenyat els materials, els resultats obtinguts i una proposta d'activitats en las que s'utilitzen processos cognitius per tal de maximitzar el procés d'aprenentatge.

El present volum és el resultat d'una investigació duta a terme a les aules de la Facultat d'Economia de la Universitat de València. Allí s'impartia l'assignatura 'Español para los negocios', i vam aprofitar aquesta oportunitat per a poder contrastar mitjançant un estudi de camp l'efectivitat de dur a l'aula els materials dissenyats seguint un enfocament comunicatiu per tasques, però en un cas la gramàtica era portada a l'aula de forma inductiva i implícita, i en l'altre de forma explícita i deductiva. Es descriu com s'han dissenyat els materials i quins són els resultats obtinguts. Finalment, es proposen unes activitats en las que s'utilitzen processos cognitius, gràcies als quals els estudiants poden maximitzar el seu procés d'aprenentatge.