Els orígens ètnics de les nacions

Anthony D. Smith

Traducció: Guillem Calaforra

Col·lecció: El Món de les Nacions

ISBN: 978-84-370-7082-7

Matèria: sociologia i política

Idioma: català

Coeditor: Editorial Afers

Any ed.: 2008

Com i quan van emergir les nacions? És un fenomen estrictament modern? Aquest extens llibre analitza les arrels socials i històriques i les principals característiques de la identitat nacional contemporània. En rebutjar perspectives antigues que veien les nacions com alguna cosa immemorial, i també teories recents que les contemplen com a productes del capitalisme i de l'industrialisme, Anthony D. Smith presenta una interpretació original que detalla el desenvolupament de la genealogia de les nacions fins als fonaments ètnics premoderns. Il.lustrat amb mapes i amb una extensa bibliografia, el llibre ofereix una perspectiva històrica i sociològica desafiadora sobre l'etnicitat i les nacions, i ha esdevingut imprescindible per a tots aquells que estan interessats en la història i en les ciències socials.

Calaforra Castellano, G. [Guillem] & Smith, A. D. [Anthony D.] (2008). Els orígens ètnics de les nacions. Universitat de València.

Calaforra Castellano, Guillem y Smith, Anthony D. Els orígens ètnics de les nacions. Universitat de València, 2008.

CALAFORRA CASTELLANO, Guillem y SMITH, Anthony D. Els orígens ètnics de les nacions. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7082-7.

Calaforra Castellano, Guillem y Smith, Anthony D. Els orígens ètnics de les nacions. Valencia: Universitat de València; 2008. 476 p.