Índex del llibre:

El nacimiento y la construcción del Estado moderno

Homenaje a Jaume Vicens Vives

J. Albareda Salvadó, M. Janué i Miret, eds.

Col·lecció: Història, 121

ISBN: 978-84-370-8234-9

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2012

Altres formats:

eBook

El present llibre és el resultat de les V Jornades de Debat de l'Institut Universitari d'Història Jaume Vicens Vives (Barcelona, 2010), dedicada a la commemoració del centenari del naixement i, alhora, dels 50 anys de la mort de Jaume Vicens Vives, qui tant va influir en la renovació de la historiografia catalana i espanyola de la segona meitat del segle XX. Estructurat en dues parts, el volum dedica la primera a Vicens, i s'inclou la reedició de la seva ponència sobre l'Estat als segles XVI i XVII, que va preparar per presentar al XI Congrés de Ciències Històriques celebrat a Estocolm el 1960, i dos textos més seus, fins ara inèdits, de temàtica anàloga. La segona part d'aquesta obra reuneix quatre ponències presentades a la Jornada, que analitzen les característiques del naixement i la construcció de l'Estat modern i contemporani en diversos contextos.