El Mediterráneo en el siglo XX

Submatèries: història contemporània

Coeditor: Editorial Universidad de Granada

Any ed.: 2008

La Mediterrània va ser al llarg del segle XX una zona de crisi que no va deixar d'agreujar-se fins al conflicte de Iugoslàvia. El propòsit d'aquest llibre és aclarir la realitat de la Mediterrània, donar a conèixer el desenvolupament dels successos i proporcionar un intent d'explicació a fi que la Mediterrània, tan distinta d'un extrem a un altre i amb un història mil.lenària, deixe de ser un enigma.

Durant el segle XX, la llarga història de la Mediterrània s'accelera, i es produeixen mutacions profundes i brutals, fractures i convulsions, en matèria d'economia, política, societat o cultura, ja que es tracta de la mar en què acaba Europa, Àfrica i Àsia. La història de la Mediterrània es troba jalonada per diversos esdeveniments que l'han conformat entre el començament i el final del segle. La seua història camina unida a la d'Europa i la del món. El propòsit d'aquest llibre és, d'una banda, aclarir la realitat de la Mediterrània, i, de l'altra, també donar a conèixer el desenvolupament dels successos, proporcionar un intent d'explicació a fi que aquesta zona de més de 4.000 km de llarg i de 600 km d'ample, tan distinta d'un extrem a un altre i que posseeix una història mil.lenària, deixe de ser un enigma.

Articles nous