El español hablado de Valencia, II

Materiales para su estudio. Nivel sociocultural medio

José Ramón Gómez Molina, coord.

ISBN: 978-84-370-6152-8

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2005

Un dels objectius del projecte internacional per a l'estudi sociolingüístic de l'espanyol d'Espanya i Amèrica (PRESEEA) és reunir un corpus oral sincrònic, socio-lingüísticament representatiu i tècnicament adequat de diverses àrees urbanes del món castellanoparlant. L'equip de la Universitat de València es va incorporar a tal projecte des dels seus inicis, en 1996. En el cas de l'àrea metropolitana de València, al corpus ja recollit i publicat del nivell sociocultural alt s'uneix, ara, el del sociolecte mitjà i, en un futur no molt llunyà, el del sociolecte baix. Les tres mostres de parla contindran, aproximadament, mig milió de paraules i seran fruit d'unes quaranta-cinc hores de gravació. L'interès científic de El español hablado de Valencia rau en la realització d'un estudi descriptiu que permetrà, en primer lloc, identificar el peculiar castellà parlat pels valencians de diferents nivells socioculturals i explicar les covariacions sociolingüístiques pertinents, i, en segon lloc, possibilitarà l'anàlisi comparativa en els diferents nivells lingüístics (fònic, morfosintàctic, léxicosemántic i pragmàtic) amb l'espanyol parlat d'altres àrees urbanes. Aquesta qüestió comparativa s'erigeix com un dels pressupòsits bàsics del projecte PRESEEA, ja que així podrà configurar-se el panorama integral del dinamisme intern de l'espanyol.