El diccionari inèdit de C. M. G.

Una aproximació al valencià del segle XIX

Josep Ribera Ribera

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner

ISBN: 978-84-9883-845-9

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l'Abadia de Montserrat

Any ed.: 2016

Format: 14 x 19,5 cm

El volum recull l'edició d'un diccionari manuscrit castellà-valencià, valencià-castellà de l'any 1825, inèdit i d'autoria desconeguda, tot i que l'autor respon a les inicials C. M. G. A més, es realitza un estudi lingüístic de l'obra: una descripció del model de llengua, l'anàlisi comparativa amb la resta d'obres lexicogràfiques, així com l'anàlisi del lèxic i dels trets fonètics propis del tortosí, per tal de demostrar la vinculació de l'autor amb aquest parlar del domini lingüístic. Altrament, l'estudi conté diverses aportacions a la caracterització lèxica del valencià dins del diasistema català. Finalment, per mitjà de la comparació amb obres de referència, com són el DCVB i el DECLC, se'ns facilita informació que actualitza les dades documentals d'un bon nombre de mots. Es tracta d'una important aportació al coneixement de la Llengua viva al País Valencià al segle XIX.

Ribera Ribera, J. [Josep] (2016). El diccionari inèdit de C. M. G. Una aproximació al valencià del segle XIX. Universitat de València.

Ribera Ribera, Josep. El diccionari inèdit de C. M. G. Una aproximació al valencià del segle XIX. Universitat de València, 2016.

RIBERA RIBERA, Josep. El diccionari inèdit de C. M. G. Una aproximació al valencià del segle XIX. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-9883-845-9.

Ribera Ribera, Josep. El diccionari inèdit de C. M. G. Una aproximació al valencià del segle XIX. Valencia: Universitat de València; 2016. 518 p.