Product Documents

Coeditor: Tirant lo Blanch

Any ed.: 2019

Format: 15 x 21,5 cm

Les polítiques de protecció al consumidor han crescut de forma exponencial en l’àmbit europeu en els últims anys. Això s’ha traduït en una multiplicitat de normes substantives que aparentment ens salvaguarden de les extralimitacions i abusos de les grans corporacions. Tanmateix, quan es planteja una reclamació de consum habitualment d’escassa quantia i ens dirigim a la via jurisdiccional, comprovem que l’accés a la justícia per a fer valdre el dret que ens reconeix la norma substantiva és difícilment realitzable. L’autora fa una anàlisi de la problemàtica d’accés a la via jurisdiccional de les reclamacions de consum des del pla de la legitimació processal, per a posteriorment endinsar-nos en la tutela efectiva que ens ofereix la resolució alternativa de conflictes per mitjà de la Llei 7/2017, de 2 de novembre. D’aquesta manera, estudiem el nou panorama espanyol i europeu, que ve de la mà de la resolució de litigis en línia i la plataforma europea de reclamacions de consum transnacionals que ha posat en marxa, amb encerts i alguns desencerts, la Comissió Europea. Una obra imprescindible per a conèixer l’esdevenir més pròxim de l’ADR i l’ODR de consum a Espanya.

Catalán Chamorro, M. J. [María José] (2019). El acceso a la justicia de consumidores: los nuevos instrumentos del ADR y ODR de consumo. Universitat de València.

Catalán Chamorro, María José. El acceso a la justicia de consumidores: los nuevos instrumentos del ADR y ODR de consumo. Universitat de València, 2019.

CATALÁN CHAMORRO, María José. El acceso a la justicia de consumidores: los nuevos instrumentos del ADR y ODR de consumo. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-378-3.

Catalán Chamorro, María José. El acceso a la justicia de consumidores: los nuevos instrumentos del ADR y ODR de consumo. Valencia: Universitat de València; 2019. 388 p.