El 68 treinta años después: memoria y esperanza

Eugenio del Río, Miguel Ángel García Calavia, José Luis Rodríguez, Ernest Garcia

ISBN: 978-84-370-4378-4

Any ed.: 2013

Trenta anys després, parlar de maig del 68 no resulta fàcil ni per a historiadors ni sociòlegs. Així doncs, la dilucidació del que ha significat maig del 68 pot ajudar a comprendre en gran mesurada la situació actual. Aquest volum recull alguna de les ponències que foren presentades en les jornades celebrades al Fòrum de Debats de la Univeristat els dies 4 i 5 de maig del 1998.

Trenta anys després, parlar de maig del 68 no resulta fàcil ni per a historiadors ni sociòlegs. Així doncs, la dilucidació del que ha significat maig del 68 pot ajudar a comprendre en gran mesurada la situació actual i la possibilitat d'establir altres formes de convivència humana. És a dir, explorar els aspectes revolucionaris del moviment de maig, els seus assoliments i les seues limitacions.Aquest volum recull els següents textos, que van ser presentats en el Fòrum de Debats de la Univeristat al maig del 1998: "El eco de mayo del 68" d'Eugenio del Río, "La crítica de la vida cotidiana: Henry Lfebvre y los situacionistas" de Miguel Ángel García Calavia, "Bajo la seducción de dos textos : Del «Manifiesto comunista» a «El antiedipo»" de José Luis Rodríguez i "Notas sobre la cultura política de la rebelión estudiantil en Europa occidental" d'Ernest Garcia.