Ecos del universo violento

Manel Perucho Pla

Col·lecció: Sin Fronteras, 40

ISBN: 978-84-1118-783-1

Matèria: ciències

Idioma: castellà

Any ed.: 2026

Enquadernació: rústica

Format: 15 x 23,5 cm

Pàgines: 244

20,95 €

Sinopsi

Detalles

En els darrers cent anys, l’astrofísica i la cosmologia han apartat la Terra i l’ésser humà de qualsevol lloc de privilegi còsmic. Un desplaçament que pot resultar incòmode, perquè qüestiona el sentit de la nostra existència. Però... i si justament aquesta posició perifèrica, lluny del centre de la galàxia, ha estat clau per al desenvolupament de la vida?

Manel Perucho ens convida a recórrer l’espai­temps per a explorar els escenaris més destructius del cosmos: supernoves, forats negres, dolls relativistes, galàxies actives... I ho fa amb un doble propòsit: entendre com la violència còsmica ha contribuït a fer possible la vida i prendre consciència del nostre lloc en un univers que ni ens espera ni ens necessita.

Gràcies al to divulgatiu i rigorós de l’autor i a les il·lustracions de Clara Murgui, "Ecos del universo violento" es converteix en una lectura amena i imprescindible per a entendre l’univers que ens envolta.

Biografia

Manel Perucho Pla  (València, 1976) es catedràtic d’Astronomia i Astrofísica de la Universitat de València. La seua carrera científica ha transcorregut entre aquesta universitat, l'Institut Max Planck de Radioastronomia, a Bonn, i la Universitat de Würzburg (Alemanya). És investigador principal de projectes centrats en l'astrofísica relativista i altres energies. Dirigeix, des de 2022, el Servei de Llengües i Política Lingüística de la Universitat de València.

Índex

Indice

Introducción

1. El origen

2. Primeras estrellas y galaxias

3. Las estrellas

4. El fin de las estrellas

5. Explosiones en estrellas binarias de baja masa

6. Supernovas: ondas de choque y rayos cósmicos

7. Explosiones de rayos gamma

8. Estrellas binarias de rayos x y gamma

9. Agujeros negros: la idea y las consecuencias

10. Galaxias, cuásares y actividad galáctica

11. Chorros relativistas

12. El núcleo, el chorro y la galaxia

13. Otras formas de violencia

14. Y, a pesar de todo, la vida

Apéndices

A) De qué hablamos cuando hablamos de radiación electromagnética

B) La justa medida de las distancias en el Cosmos (y de aquello que conocemos)

Referencias bibliográficas

Índice analítico

Citació

Manel Perucho Pla (2026). Ecos del universo violento. Universitat de València.

Manel Perucho Pla. Ecos del universo violento. Universitat de València, 2026.

MANEL PERUCHO PLA. Ecos del universo violento. Valencia: Universitat de València, 2026. ISBN 978-84-1118-783-1.

Manel Perucho Pla. Ecos del universo violento. Valencia: Universitat de València; 2026. 244 p.

Copiar al portapapeles