Docència i pràctica del dret romà

Juan Alfredo Obarrio Moreno, José Miguel Piquer Marí

Col·lecció: Educació. Laboratori de Materials

ISBN: 978-84-370-8926-3

Matèria: dret

Idioma: català

Any ed.: 2012

Aquest treball aprofita la resolució dels casos pràctics plantejats, cadascun dels quals explora un assumpte o problema diferent, per tal que l'alumnat desenvolupe la capacitat d'argumentació lògica i jurídica sobre la base dels coneixements adquirits de Dret Romà, i s'inicie en el maneig i interpretació de les fonts.

Aquest volum que el lector té a les seues mans guarda la mateixa estructura que el llibre "Unitats didàctiques de dret romà", ja que es troba dividit en els següents capítols: història i recepció, persona, procés, dret reals, obligacions i contractes, dret hereditari. Cada capítol està format per una sèrie de casos (145 en tot el llibre), cadascun dels quals explora un assumpte o problema diferent. Aquest plantejament didàctic facilita una nova metodologia de treball en la que tots els integrants de l'aula podran intervindre i fonamentar la seua opinió. Aquest treball aprofita la resolució dels casos pràctics, per tal que l'alumnat desenvolupe la capacitat d'argumentació lògica i jurídica sobre la base dels coneixements adquirits de Dret Romà, i s'inicie en el maneig i interpretació de les fonts.