Product Documents

Discurs sobre la dignitat de l'home

Giovanni Pico della Mirandola

Antoni Seva, ed.

Traducció: Antoni Seva

Col·lecció: Breviaris, 1

ISBN: 978-84-370-5911-2

Matèria: filosofia, sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 2004

Tot i la distància en el temps, i el caire de les fonts i de les referències, pròpies sens dubte d'un món d'idees molt diferent del nostre, aquest 'Discurs sobre la dignitat de l'home' manté plena vigència inspiradora, i així ha estat llegit i reivindicat al llarg de generacions. En són punts centrals la indeterminació de l'home, fonament de la seua llibertat; l'impuls a l'excel·lència; la raó com a guia de l'esperit i de l'acció; l'aspiració a la pau per mitjà del saber; l'amplitud d'horitzons que fa universal l'abast del coneixement; la reivindicació de l'esperit crític, que posa a prova les opinions en el debat; l'orgull d'allò que s'ha obtingut amb enginy i esforç (la 'virtù'). En suma, la confiança en les capacitats de l'home, que constitueix el llegat principal de l'humanisme.

ÍNDEX

Introducció

Discurs sobre la dignitat de l’home

Apèndix

Pico della Mirandola, G. [Giovanni] & Seva, A. [Antoni] (2004). Discurs sobre la dignitat de l'home. Universitat de València.

Pico della Mirandola, Giovanni y Seva, Antoni. Discurs sobre la dignitat de l'home. Universitat de València, 2004.

PICO DELLA MIRANDOLA, Giovanni y SEVA, Antoni. Discurs sobre la dignitat de l'home. Valencia: Universitat de València, 2004. ISBN 978-84-370-5911-2.

Pico della Mirandola, Giovanni y Seva, Antoni. Discurs sobre la dignitat de l'home. Valencia: Universitat de València; 2004. 76 p.