Cultura & sociedad digital
La col·lecció CULTURA & SOCIEDAD DIGITAL, dins de la pluralitat de temes relacionats amb les transformacions culturals de la societat digital, aborda diverses dimensions que es consideren especialment rellevants: a) la relació entre les indústries culturals, els intermediaris culturals, i la nova esfera pública digital; b) les plataformes de col·laboració propiciades pels entorns digitals, prenent en consideració els seus efectes negatius a causa de la comercialització creixent d'aquestes; c) les noves formes de creativitat pròpies dels entorns digitals, que se sustenten en la lògica del remix, i que erosionen pilars bàsics del camp cultural, com els drets d'autor; d) el desenvolupament de la cultura de la convergència i la transformació de la relació entre els productors culturals i els consumidors, que comporta la reivindicació de l'amateurisme fan i l'afebliment de la professionalització cultural; e) la generalització d'una cultura algorítmica que imposa noves formes d'intermediació cultural (moltes vegades invisibilitzades) i que qüestiona molts dels discursos més optimistes entorn de la cultura digital; f) el desenvolupament de nous discursos crítics i pràctiques subversives en els entorns digitals, que qüestionen la cultura digital hegemònica, així com els monopolis de plataforma, i realitzen propostes per a la seua transformació.