Product Documents

Creatividad y generación de ideas

Estudio de la práctica creativa en cine y publicidad

Matilde Obradors Barba

Col·lecció: Aldea Global, 19

ISBN: 978-84-370-6460-4

Matèria: filologia

Submatèries: comunicaciò i traducció

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2007

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

La creativitat és una facultat humana l'estudi de la qual és recent. El llibre aborda en la primera part els conceptes de creativitat i imaginació, la concepció de "geni", el procés artístic i el procés científic des d'una perspectiva històrica, així com les aproximacions actuals a les característiques de la persona creativa i als processos de generació d'idees. En la segona part, a través de les declaracions de cineastes i publicitaris, el llibre proporcionarà al lector una immersió en la vivència de la creativitat. Així mateix, és una guia per a l'estudi sistemàtic de la pràctica creativa. Matilde Obradors és llicenciada en Psicologia i doctora en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra. Des de 1993 és professora en el Departament de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat d'aquesta universitat. Els seus treballs d'investigació es centren en la psicologia de la creativitat; els processos de generació d'idees en el camp audiovisual; les tècniques d'ideació; l'estudi de formats creatius per a generar missatges publicitaris; i els processos de producció i anàlisi de les estratègies de comunicació. Ha estat directora creativa en diferents agències multinacionals. És guionista i realitzadora de vídeos i curtmetratges.