Índex del llibre:

Creatividad y generación de ideas

Estudio de la práctica creativa en cine y publicidad

Matilde Obradors Barba

Col·lecció: Aldea Global, 19

ISBN: 978-84-370-6460-4

Matèria: filologia

Submatèries: comunicaciò i traducció

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2007

Descriure el procés creatiu dels publicitaris i els directors de cinema i estudiar quines són les vivències d'aquests autors dins d'aquests processos és l'objecte d'estudi d'aquest llibre. S'entreteixeixen les vivències, les creences, les passions i les sensacions que envolten i donen sentit a la creativitat d'autors i professionals.

Altres formats:

eBook

La creativitat és una facultat humana l'estudi de la qual és recent. El llibre aborda en la primera part els conceptes de creativitat i imaginació, la concepció de "geni", el procés artístic i el procés científic des d'una perspectiva històrica, així com les aproximacions actuals a les característiques de la persona creativa i als processos de generació d'idees. En la segona part, a través de les declaracions de cineastes i publicitaris, el llibre proporcionarà al lector una immersió en la vivència de la creativitat. Així mateix, és una guia per a l'estudi sistemàtic de la pràctica creativa. Matilde Obradors és llicenciada en Psicologia i doctora en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra. Des de 1993 és professora en el Departament de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat d'aquesta universitat. Els seus treballs d'investigació es centren en la psicologia de la creativitat; els processos de generació d'idees en el camp audiovisual; les tècniques d'ideació; l'estudi de formats creatius per a generar missatges publicitaris; i els processos de producció i anàlisi de les estratègies de comunicació. Ha estat directora creativa en diferents agències multinacionals. És guionista i realitzadora de vídeos i curtmetratges.