Índex del llibre:

Fitxa Llibre:

Comunicar i marcar la diferència

Testimonis de joves periodistes valencianes

A. Carratalá Simón, D. Palau Sampio, R. Miralles Lucena, J. L. Gómez Mompart, eds.

Col·lecció: Encuadres, 7

ISBN: 978-84-9134-543-5

Matèria: estudis feministes, psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: teoria i ensenyament

Idioma: català

Any ed.: 2020

Pàgines: 244

Altres formats:

Epub

El mercat condemna les dones periodistes, una de les professions més feminitzades, a pitjors condicions de treball i més dificultats de progressió professional que els seus companys d’ofici. A partir d’aquesta constatació, els testimonis en primera persona de 30 periodistes titulades per la Universitat de València palesen les dificultats que pateixen per a accedir a les empreses de comunicació, particularment als àmbits de més prestigi i poder. Quines barreres troben per a exercir la professió? Els mitjans, són receptius, valoren i reconeixen les maneres de les dones d’observar les realitats i de contar-les? Cal reivindicar un estil i una manera femenina d’exercir les tasques comunicatives? Les estructures organitzatives de les empreses i els discursos dominants dels mitjans, segueixen perpetuant percepcions i esquemes dominants del passat?