Cartografia històrica dels Països Catalans

Vicenç M. Rosselló i Verger

ISBN: 978-84-370-7088-9

Matèria: geografia, història

Submatèries: història contemporània, història medieval, història moderna

Idioma: català

Coeditor: Institut d'Estudis Catalans

Any ed.: 2008

Enquadernació: cartoné

Els mapes són instruments de recerca i de comunicació que han cobert els diferent interessos dels usuaris: comerç, navegació, curiositat, delimitació i planificació del país, etc. Aquest treball ha procurat cobrir tots els territoris de llengua catalana, i ha situat el límit cronològic a la guerra civil dels tres anys, fet que atorga una suficient perspectiva i garanteix un abast raonable.

Els mapes són instruments de recerca i de comunicació que han cobert els diversos interessos dels usuaris: comerç i navegació, curiositat humanística o viatgera, delimitació, planificació o gestió del país, etc. Els mapes bèl·lics són més cròniques de victòria que no material estratègic mentre que els plànols urbans a més de servir de guia donen prestigi cara al visitant. Aquest treball ha procurat cobrir tots els territoris de llengua catalana, i per raons fàctiques, el límit cronològic se situa en la Guerra Civil dels tres anys, fet que atorga una perspectiva suficient i garanteix un abast raonable. L'explosió dels mapes temàtics i instrumentals a partir de mitjan de segle passat, obliga a centrar-se en els plànols urbans, les cartes nàutiques, a la mapística militar, als mapes geològics, els plànols parcel·laris i els mapes oficials.