Sinopsi
Detalles
Al llarg de la seua llarga trajectòria, Carmen Grau (1948) s’ha distingit per una constant experimentació pictòrica i ha eixamplat les possibilitats expressives del mitjà amb l’ús de la fusta com a suport i la incorporació de materials reciclats i objectes trobats, en un discurs narratiu que s’inspira en la literatura, la història i la memòria personal.
Aquesta monografia sobre la pintora valenciana és també el catàleg de la mostra celebrada a la Sala Martínez Guerricabeitia del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València. La mostra ha estat preparada per l’historiador de l’art José Martín Martínez, responsable de l’esmentada col·lecció i professor del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València, juntament amb Sebastián Gómez Martí.
Índex
Indice
Presentación
Prólogo
Primera parte. Vida y trayectoria
Familia y formación
Ingreso en el arte: primeras exposiciones
Madurez artística y docente
Balance y nuevas expectativas
Segunda parte. Estudio de la obra
Primeras búsquedas
Collages de materia y poesía
La pintura-objeto y sus narrativas
«Dobles»
«Personajes»
«Máscaras»
«Escuadras y cartabones», homenajes y cuadros-poema
«Abanicos»
Obras recientes
Mujeres
Tablas de lavar
Los cuatro jinetes del Apocalipsis
«Guantánamo»
«África»
Dibujos
Notas y bibliografía
Exposición «Carmen Grau: collages de materia y poesía»
Centre Cultural La Nau, abril-septiembre 2025