Product Documents

Art i educació

Ricard Huerta

Colección: Educació. Sèrie Materials, 10

ISBN: 978-84-370-1955-0

Materia: arte, psicología y ciencias de la educación

Submaterias: teoría y educación, pedagogía y didáctica

Idioma: catalán

Año ed.: 1995

Encuadernación: rústica

Formato: 17 x 24 cm

Páginas: 190 pp.

14,00 €

Sinópsis

Detalles

El modelo de la Educación Artística como una disciplina ha superado las concepciones anteriores centradas exclusivamente en el trabajo de las habilidades manuales y de la autoexpresión. La aventura del arte nos ayuda a "leer" las imágenes del mundo que nos rodea y a descubrir nuestras posibilidades comunicativas y expresivas.

Indice

Indice

Índex
Un pròleg amb pre-visions
CAPÍTOL I. Introducció als conceptes generals de l’Educació Artística
1.1 Alguns dels pioners
1.2 Ves i busca la creativitat
1.3 Descobrir la percepció
1.4 Projectar l’expressió
1.5 El llenguatge de l’art
1.6 Les quatre dimensions de l’Educació Artística
CAPÍTOL II. La sintaxi de la imatge com una eina didàctica
2.1 Un alfabet visual per als mestres
2.2 El llenguatge visual
2.3 El silenci del punt
2.4 Resseguint la línia
2.5 Alguns paràmetres compositius: ritme, equilibri, contrast, harmonia
2.6 La superfície del relat visual
2.7 Un món farcit de color
2.8 La forma informa
2.9 De viatge per l’espai
2.10 Els arguments no són sempre literaris .
CAPÍTOL III. Mètodes i estratègies per al tractament de les arts plàstiques a l’escola .
3.1 Sobre certes tècniques i procediments convencionals
3.2 Una metodologia i un cos de continguts
3.3 Investigació-acció en Educació Artística
3.4 Projectes curriculars
3.5 Els avantatges del Quadern de Bitàcola
3.6 Criteris d’avaluació
3.7 El futur de l’educació pel lleure
3.8 Ergoteràpia per resoldre un grapat d’hàndicaps
3.9 Multiculturalitat i interculturalitat, tan vell i tan nou
CAPÍTOL IV. Viure i transmetre la passió per l’art
4.1 Del patrimoni cultural als mitjans de comunicació de masses
4.2 Les tradicions i les festes populars
4.3 El museu
4.4 La lletra: de la cal·ligrafia a la impremta
4.5 La fotografia
4.6 El còmic
4.7 Els mass media: el cinema, la televisió, les revistes
4.8 Entre l’ordinador personal i la senyalètica
4.9 Les experiències artístiques: indicadors procedimentals i actitudinals idonis
CAPÍTOL V. El dibuix infantil .
5.1 Primera ressenya d’idees sobre el dibuix infantil
5.2 Teories sobre el desenvolupament del dibuix infantil .
5.3 Evolució dels dibuixos infantils
5.4 Algunes classificacions
5.5 Els xiquets dibuixen, i n’aprenen ells i els mestres
ANNEX: estudi de casos. Alguns exercicis desenvolupats al taller
• Ampliació d’estructures compositives
• El punt de partida
• La línia a seguir
• Construir l’atzar
• Alfabets didàctics
• Ventalls didàctics
• Carnestoltes a l’escola
TAULA D’IL·LUSTRACIONS
BIBLIOGRAFIA

Citación

Huerta, R. [Ricard] (1995). Art i educació. Universitat de València.

Huerta, Ricard. Art i educació. Universitat de València, 1995.

HUERTA, Ricard. Art i educació. Valencia: Universitat de València, 1995. ISBN 978-84-370-1955-0.

Huerta, Ricard. Art i educació. Valencia: Universitat de València; 1995. 190 p.

Copiar al portapapeles