Antoni Miró. La ciutat i el museu

Submatèries: arts plàstiques

Idioma: català

Any ed.: 2005

El catàleg presenta al públic una completa visió dels treballs pictòrics de l'artista d'Alcoi Antoni Miró, arran de l'exposició celebrada a la Sala Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València. La trentena d'obres exhibides en l'exposició "Antoni Miró. La ciutat i el museu", que recull el present volum, son analitzades en els textos crítics de l'especilista italiá Floriano de Santi sobre Antoni Miró i del professor de la Universitat de València Ricard Huerta sobre la ciutat i el museu. El primer indagarà el llenguatge pop de la pintura d'aquest artista, amb el qual aborda els flagells de la nostra societat: la misèria, el racisme, l'alienació, l'opressió social, l'imperialisme americà o, ja en una altra direcció, la reivindicació cultural i nacionalista. Ricard Huerta indagarà, per altra banda, el qüestionament de les estructures artístiques i el concepte de museu a partir de les darreres creacions d'aquest pintor.

Huerta, R. [Ricard] (2005). Antoni Miró. La ciutat i el museu. Trobades amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia. Universitat de València.

Huerta, Ricard. Antoni Miró. La ciutat i el museu. Trobades amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia. Universitat de València, 2005.

HUERTA, Ricard. Antoni Miró. La ciutat i el museu. Trobades amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia. Valencia: Universitat de València, 2005. ISBN 978-84-370-6106-1.

Huerta, Ricard. Antoni Miró. La ciutat i el museu. Trobades amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia. Valencia: Universitat de València; 2005. 110 p.