13 poemes de Vicent Alonso

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Any ed.: 2013

La poesia que es recull en aquest llibre és per a l'autor, un intent de conèixer el món. Llançar sobre la seua superfície la xarxa del llenguatge poètic és com tractar de dilatar-la i que per algun clavill es deixe veure l'ànima de les coses. Però l'intent només té sentit quan es fa des de la humilitat de qui confia en la bondat de les aparences, és a dir, sense el "parti pris" que implica hipostatitzar idees, tot convertint-les en la llanterna il·luminadora del procés que hauria de proporcionar-nos, necessàriament, un coneixement immutable i definitiu. Per això, per a Alonso, la poesia té a veure amb processos que no tenen final, que ens submergeixen dins la mar sempre canviant de les aparences.

Alonso, V. [Vicent] (2013). 13 poemes de Vicent Alonso. Universitat de València.

Alonso, Vicent. 13 poemes de Vicent Alonso. Universitat de València, 2013.

ALONSO, Vicent. 13 poemes de Vicent Alonso. Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN V-942-2013.

Alonso, Vicent. 13 poemes de Vicent Alonso. Valencia: Universitat de València; 2013. 16 p.