Índex del llibre:

Viles planificades valencianes medievals i modernes

Vicenç M. Roselló i Verger

ISBN: 978-84-9134-140-6

Matèria: història

Submatèries: història medieval, història moderna

Idioma: català

Coeditor: Institut d'Estudis Catalans

Any ed.: 2017

Format: 16 x 23,5 cm.

Pàgines: 334

Aquest treball és el resultat de quatre o cinc anys de recerca sobre més de quaranta nuclis valencians que mostren una planificació geomètrica i tenen origen medieval. La part general presenta unes conclusions sobre les condicions físiques, les circumstàncies històriques i planteja les dicotomies islàmic/cristià, senyoria/reialenc per després incidir en la geometria urbana i qüestions de mètode.

Altres formats:

eBook

El País Valencià és massa llarg i divers per poder reduir a un comú denominador l'evolució urbana de les seues viles i ciutats. N'hi ha d'origen romà, andalusí, cristià catalanesc o aragonès, senyorial o reialenc, renaixentista o il·lustrat... Aquest treball és el resultat de quatre o cinc anys de recerca sobre més de quaranta nuclis valencians que mostren una planificació geomètrica i tenen origen medieval o pertanyen als segles XVI o XVII. La part general presenta unes conclusions, sempre provisionals, sobre les condicions físiques (relleu, hidrografia, litoral), les circumstàncies històriques (xarxa caminera, assentament, estratègia) i planteja les dicotomies islàmic/cristià, senyoria/reialenc per després incidir en la geometria urbana i les qüestions de mètode. Més endavant desfilen els quaranta-un nuclis, ordenats de nord a sud com a litorals o interiors, cadascun amb la seua bibliografia. S'hi observa un cert desequilibri, favorable a la part septentrional del País Valencià, que es justifica per les viles planificades modèliques.