Consuelo Ramón Chornet, ed.

Col·lecció: Drets Humans

ISBN: 978-84-370-6536-6

Matèria: dret

Coeditor: Editorial Tirant lo Blanch

Any ed.: 2006

Format: 15 x 21,5 cm

Aquest nou llibre de la col·lecció de drets humans ofereix una mostra d'algunes de les principals qüestions a debatre sobre l'ús de la força i la protecció dels drets humans en el nou ordre internacional, amb el marc de referència de dos importants documents de l'ONU sobre el tema: l'informe del Grup d'Alt Nivell de l'ONU i el del secretari general de l'Organització sobre els conflictes recents, reflex de la preocupació per reafirmar la vigència del procediment i de les normes sobre la utilització de la força armada establerts en la Carta de l'ONU. En el llibre s'analitzen els esmentats informes i l'actuació del Consell de Seguretat en resolucions recents. S'hi inclouen altres treballs que s'ocupen de problemes actuals relacionats amb la resposta en termes d'ús de força en les relacions internacionals, des del crim d'agressió a l'Opinió Consultiva de la CU a propòsit del debat obert sobre la construcció del mur d'Israel en defensa contra el terrorisme, en un dels escenaris particularment més sensibles del panorama internacional. El Dret internacional aplicable en matèria de protecció dels drets i de les llibertats als territoris ocupats és també objecte d'atenció en aquest volum. Finalment, es recullen altres temes d'especial relleu en l'ordre internacional actual: el trasllat forçós de la població durant els conflictes armats, les crisis alimentàries i el Dret Internacional Humanitari, i les noves iniciatives per a l'enfortiment del Conveni sobre certes armes convencionals.

Ramón Chornet, C. [Consuelo] (2006). Uso de la fuerza y protección de los derechos humanos en un nuevo orden internacional. Universitat de València.

Ramón Chornet, Consuelo. Uso de la fuerza y protección de los derechos humanos en un nuevo orden internacional. Universitat de València, 2006.

RAMÓN CHORNET, Consuelo. Uso de la fuerza y protección de los derechos humanos en un nuevo orden internacional. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6536-6.

Ramón Chornet, Consuelo. Uso de la fuerza y protección de los derechos humanos en un nuevo orden internacional. Valencia: Universitat de València; 2006. 294 p.