Product Documents

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2007

En aquest llibre trobarà el lector la demostració amb proves irrefutables de la innocència de María, una jove anarquista que, en defensa de la República i dels seus ideals, es va incorporar a la Columna de Hierro. Va ser ferida a Puerto Escandón (Terol), va romandre uns quants mesos en l'Hospital de València, va treballar en la siderúrgica de Sagunt convertida en fàbrica de material de guerra i va ser detinguda i jutjada en consell de guerra que la condemnaria a mort. Va ser executada a Paterna el 8 d'agost de 1942. Es reprodueixen els documents més importants d'aquest consell sumaríssim i es rebaten, una a una, totes les acusacions abocades sobre la protagonista de la història. Van ser molts els condemnats a mort en consells de guerra que eren una autèntica farsa, molts els qui carregaven amb crims que no havien comès. En el cas de "la Jabalina" s'ha pogut demostrar la falsedat de les acusacions, el vil assassinat en què és va convertir l'execució, en els murs del cementeri de Paterna, d'aquesta jove anarquista, i la sagnant farsa que es representava en aquests consells de guerra en què la justícia sempre estava absent.

Advertencia al lector

De Teruel a Sagunto

Guerra Civil

La Columna de Hierro

María en la retaguardia

Bombas sobre Sagunto

La represión

Detención de María

El Rebollo

María en prisión

Consejo de Guerra Sumarísimo

Las mentiras del Rebollo Sigue el Consejo de Guerra

La sentencia

Nuevo procedimiento sumarísimo

La ejecución

Galería de la infamia

Apéndice gráfico

Girona Rubio, M. [Manuel] (2007). Una miliciana en la Columna de Hierro. María "la Jabalina". Universitat de València.

Girona Rubio, Manuel. Una miliciana en la Columna de Hierro. María "la Jabalina". Universitat de València, 2007.

GIRONA RUBIO, Manuel. Una miliciana en la Columna de Hierro. María "la Jabalina". Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6656-1.

Girona Rubio, Manuel. Una miliciana en la Columna de Hierro. María "la Jabalina". Valencia: Universitat de València; 2007. 224 p.