Fitxa del llibre: Ficha técnica

Un título para las clases medias

El instituto de bachillerato Lluís Vives de Valencia, 1859-1902

Carles Sirera Miralles

Col·lecció: HISTÒRIA

ISBN: 978-84-370-7885-4

Matèria: Història

Submatèries: Història contemporània

Any ed.: 2011

Enquadernació: Rústica

Les revolucions liberals europees van fundar el batxillerat com l'espai educatiu on es formaria el ciutadà autònom. Aquest llibre estudia el sorgiment de l'ensenyament mitjà i el cas de l'Institut Provincial de València amb un enfocament analític exhaustiu i rigorós, amb el propòsit de conèixer millor a aquestes classes mitjanes que havien de ser el manteniment del liberalisme a Espanya.

Altres formats:

eBook

El pilar fonamental que sosté el parlamentarisme és la idea que una opinió pública il·lustrada i correctament informada sempre serà capaç d'escollir als millors representants possibles. Amb aquesta premissa, les revolucions liberals europees van fundar el batxillerat com l'espai educatiu on es formaria el ciutadà autònom i responsable que conformaria aquesta opinió pública idealitzada. Per aquesta raó, aquest llibre estudia el sorgiment de l'ensenyament mitjà i el cas de l'Institut Provincial de València amb un enfocament analític exhaustiu i rigorós, amb el propòsit de conèixer millor a aquestes classes mitjanes que havien de ser el manteniment del liberalisme a Espanya. Una apassionant lectura sobre aquests anys de la vida escolar que més significativament ens han marcat, perquè, com deia l'escriptor Max Aub, som d'on cursem el batxillerat.