Simone de Beauvoir. Leyendo «El segundo sexo»

Teresa López Pardina, ed.

Col·lecció: Bachillerato

ISBN: 978-84-370-8936-2

Matèria: filosofia

Any ed.: 2012

Segons va afirmar Simone de Beavoir «En el si del món li correspon a l'home fer triomfar el regne de la llibertat; per a aconseguir aquesta victòria suprema és necessari, entre d'altres coses, que més enllà de les seues diferenciacions naturals els homes i dones afirmen sense equívocs la seua fraternitat.» Amb aquest text, Beavoir va establir les bases de la democràcia total i efectiva, precisament perquè desmunta una desigualtat que encara no havia sigut totalment abolida. L'autora va demostrar que la desigualtat entre dones i homes no són alguna cosa natural sinó cultural i asseurà les bases de tot el feminisme posterior. "El segon sexe" inaugura tot un gènere en el camp de la teoria literària: l'anàlisi feminista dels textos literaris. De fet es tracta d'un assaig filosòfic dedicat a esbrinar en quin consisteix ser dona, un llibre que convida a la reflexió.

López Pardina, T. [Teresa] (2012). Simone de Beauvoir. Leyendo «El segundo sexo». Universitat de València.

López Pardina, Teresa. Simone de Beauvoir. Leyendo «El segundo sexo». Universitat de València, 2012.

LÓPEZ PARDINA, Teresa. Simone de Beauvoir. Leyendo «El segundo sexo». Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-370-8936-2.

López Pardina, Teresa. Simone de Beauvoir. Leyendo «El segundo sexo». Valencia: Universitat de València; 2012. 108 p.