Mètode, 96. Narrar la salud

Literatura y medicina

Martí Domínguez Romero, dir.

ISSN: 2171-911X

Matèria: ciències

Submatèries: biologia

Any ed.: 2018

Pàgines: 116

Els diversos textos que conformen aquest monogràfic, «Narrar la salut», coordinat per Antonio Bañón, ens mostren una història de la literatura plena de narracions, tant de metges com de pacients. Aquest número s’inaugura amb la tribuna de Jaume Bertranpetit, de l’Institut de Biologia Evolutiva de la Universitat Pompeu Fabra, que reflexiona entorn del funcionament del cervell en la parla i el llenguatge. Hi trobem dues entrevistes d’interès. Una realitzada per Martí Domínguez a Charles Forceville, expert en comunicació visual i discurs multimodal. L’altra entrevista, a càrrec d’Íngrid Lafita, a Anna Traveset, Doctora en Ciències Biològiques i professora d’Investigació a l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats. D’altra banda, David Sucunza explica en un article d’actualitat quin és l’origen de l’ambre gris, que és un apreciat component en l’alta perfumeria. També s’hi troba un article sobre la professió d’infermera en el cinema, anomenat «Infermeres de pel·lícula» i realitzat per Maria Teresa Icart Isern. Cap al final de la revista trobarem, com és habitual, les ressenyes i les seccions dels nostres col·laboradors i col·laboradores. Finalment, podem llegir la reflexió més recent de Jorge Wagensberg, sobre les diferències entre les capacitats humanes i les de les màquines.

Martí Domínguez Romero, d. [dir.] (2018). Mètode, 96. Narrar la salud. Literatura y medicina. Universitat de València.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 96. Narrar la salud. Literatura y medicina. Universitat de València, 2018.

MARTÍ DOMÍNGUEZ ROMERO, dir. Mètode, 96. Narrar la salud. Literatura y medicina. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 9772171911966.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 96. Narrar la salud. Literatura y medicina. Valencia: Universitat de València; 2018. 116 p.