Qui va arrancar les reixes a Monte Lupo?

Carlo M. Cipolla

Traducció: Maria Josep Cuenca

Col·lecció: Història, 60

ISBN: 978-84-370-7309-5

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2009

Portada el 1347 per una nau d'Orient, la pesta va ser durant segles, fins al llindar del Set-cents, la gran por de la societat europea. La medicina no en trobava les causes i, en conseqüència, no sabia aportar un remei eficaç al contagi que no fos l'aïllament dels malalts i la quarantena. El brot de pesta produïa un col·lapse en la vida de la comunitat, qualsevol activitat era entrebancada o totalment paralitzada, i els ciutadans s'adaptaven amb dificultat a les restriccions. En aquest llibre, Cipolla ha centrat la mirada en una minúscula vila florentina en temps de la gran epidèmia del 1630: ha descendit entre la gent «malfactora i rebel» de Monte Lupo i ha narrat, juntament amb el clima sobreexcitat i atemorit d'un país en poder de la malaltia, els primers i fatigosos passos d'una política sanitària, l'afermament gradual d'una ciència que s'emancipava de la fe.

Cipolla, C. M. [Carlo M.] & Cuenca Ordinyana, M. J. [M. Josep] (2009). Qui va arrancar les reixes a Monte Lupo?. Universitat de València.

Cipolla, Carlo M. y Cuenca Ordinyana, M. Josep. Qui va arrancar les reixes a Monte Lupo?. Universitat de València, 2009.

CIPOLLA, Carlo M. y CUENCA ORDINYANA, M. Josep. Qui va arrancar les reixes a Monte Lupo?. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7309-5.

Cipolla, Carlo M. y Cuenca Ordinyana, M. Josep. Qui va arrancar les reixes a Monte Lupo?. Valencia: Universitat de València; 2009. 116 p.