Product Documents

Poesía de cancionero del siglo XV

Estudios seleccionados

Alan Deyermond

Rafael Beltrán, José Luis Canet, Marta Haro, eds.

Col·lecció: Honoris Causa, 24

ISBN: 978-84-370-6703-2

Matèria: filologia

Submatèries: crítica i teoria literària

Any ed.: 2007

Enquadernació: cartoné

El 25 de novembre de 2005 el professor Alan Deyermond rebia de la Universitat de València el doctorat honoris causa. Es reconeixien així, amb el més alt distintiu acadèmic, les seues valuoses aportacions a la filologia, la història i crítica literària, l'hispanisme i el medievalisme. El present volum, agrupa en col.lecció, per primera vegada, alguns dels seus principals articles al voltant de la poesia cancioneril medieval peninsular (castellana, gallec-portuguesa i catalana), en els quals podem apreciar una singular dedicació als majors poetes valencians clàssics: Ausiàs March, Joan Roís de Corella o Jordi de Sant Jordi. La selecció, que inclou també per vegada primera les traduccions de l'anglès de vuit d'aquests articles, permet no només retre homenatge a la coherent, profunda i fructífera tasca d'investigació del gran hispanomedievalista britànic, sinó admirar i aprofitar una vegada més, com a nova lliçó d'activa maduresa intel.lectual, la solidesa del seu rigor crític.

Nota de los editores: R. Beltrán, J. L. Canet y M. Haro

DISCURSOS PRONUNCIADOS

EN EL ACTO DE INVESTIDURA

Laudatio académica a cargo del Dr. Rafael Beltrán

Lectio pronunciada por el Dr. Alan Deyermond

Palabras de clausura del Dr. Francisco Tomás

ESTUDIOS SELECCIONADOS

I Poesía de cancionero del siglo XV: poetas valencianos

1. RELIGIÓN Y RETÓRICA AMATORIA EN DANÇA E SCONDIT DE JORDI DE SANT JORDI

2. DE «GRAN NAU» A «ASPRA COSTA»: IMAGINERÍA, SEMÁNTICA Y ARGUMENTOS EN EL POEMA 2 DE AUSIÀS MARCH

3. AUSIÀS MARCH EN INGLÉS

4. LAS IMÁGENES DEL BESTIARIO EN LA POESÍA DE JOAN ROÍS DE CORELLA

II Poesía de cancionero del siglo XV: poetas en castellano

5. BAENA, SANTILLANA, RESENDE Y EL SIGLO SILENCIOSO DE LA POESÍA CORTESANA PORTUGUESA

6. ALEGORÍAS AMOROSAS DE SANTILLANA: ESTRUCTURA, RELACIÓN Y MENSAJE

7. LAS SIRENAS, EL UNICORNIO Y EL ÁSPID: SONETOS 21, 23 Y 26 DE SANTILLANA

8. ESTRUCTURA Y ESTILO COMO INSTRUMENTOS DE PROPAGANDA EN LABERINTO DE FORTUNA DE JUAN DE MENA

9. LA DEFUNZIÓN DEL NOBLE CAVALL ERO GARCI LASO DE LA VEGA, DE GÓMEZ MANRIQUE

10. LAS MUJERES Y GÓMEZ MANRIQUE

11. EL GUSANO Y LA PERDIZ: REFLEXIONES SOBRE LA POESÍA DE FLORENCIA PINAR

12. LA MICROPOÉTICA DE LAS INVENCIONES

13. LA CELESTINA COMO CANCIONERO

Beltrán Llavador, R. [Rafael] & Canet Vallés, J. L. [Josep Lluís] & Deyermond, A. [Alan] & Haro, M. [Marta] (2007). Poesía de cancionero del siglo XV. Estudios seleccionados. Universitat de València.

Beltrán Llavador, Rafael y Canet Vallés, Josep Lluís y Deyermond, Alan y Haro, Marta. Poesía de cancionero del siglo XV. Estudios seleccionados. Universitat de València, 2007.

BELTRÁN LLAVADOR, Rafael y CANET VALLÉS, Josep Lluís y DEYERMOND, Alan y HARO, Marta. Poesía de cancionero del siglo XV. Estudios seleccionados. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6703-2.

Beltrán Llavador, Rafael y Canet Vallés, Josep Lluís y Deyermond, Alan y Haro, Marta. Poesía de cancionero del siglo XV. Estudios seleccionados. Valencia: Universitat de València; 2007. 308 p.