Índex del llibre:

Pensar el poder

Liber amicorum de Pedro Carasa

Bartolomé Yun, Jorge Luengo, eds.

ISBN: 978-84-9134-239-7

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2018

Format: 16,5 x 23 cm.

Pàgines: 284

Es pretén contribuir a la comprensió de les estructures de poder de l'Espanya vuitcentista mitjançant nous enfocaments que posen en qüestió les formes més tradicionals d'aproximar-se a l'estudi d'aquesta centúria. Planteja una discussió entorn de l'articulació del poder polític i social en l'Espanya del segle XIX en una escala múltiple que conjuga el nivell de l'Estat nació amb el regional i el transnacional.

Aquest llibre pretén contribuir a la comprensió de les estructures de poder de l'Espanya vuitcentista mitjançant nous enfocaments que posen en qüestió les formes més tradicionals d'aproximar-se a l'estudi d'aquesta centúria. El que es planteja ací és una discussió entorn de l'articulació del poder polític i social en l'Espanya del segle XIX en una escala múltiple que conjuga el nivell de l'Estat nació amb el regional i el transnacional. Es tracta al mateix temps de reconèixer el treball d'un dels historiadors que més atenció ha dedicat a l'estudi de la relació entre societat i poder durant el segle XIX: el catedràtic d'Història Contemporània de la Universitat de Valladolid Pedro Carasa. El volum col·lectiu Pensar el poder s'ha concebut com una oportunitat per a reflexionar sobre les pràctiques de poder en l'Espanya liberal.