Ollantay: El rigor d'un pare i la generositat d'un rei

Anònim peruà

ISBN: 978-84-370-6042-2

Matèria: filologia

Idioma: català

Any ed.: 2004

Per primera vegada es fa una traducció al català d'una obra escrita en llengua quítxua. Es tracta de la més important d'aquesta literatura: el drama 'Ollantay', de caire barroc. Per la fina caracterització dels personatges, l'adaptació a quítxua de les diverses estrofes poètiques, l'aportació lèxica de termes autòctons a les llengües occidentals i la conjuminació exemplar de dos mons absolutament aliens, 'Ollantay' representa el cim de l'art literari colonial al Perú. Aquesta edició inclou un estudi preliminar, el text complet en quítxua i català amb les notes explicatives adients i un vocabulari quítxua-català que inclou prèstecs culturals a la nostra llengua.

Calvo Pérez, J. [Julio] & Company Gimeno, S. [Salvador] (2004). Ollantay: El rigor d'un pare i la generositat d'un rei. Universitat de València.

Calvo Pérez, Julio y Company Gimeno, Salvador. Ollantay: El rigor d'un pare i la generositat d'un rei. Universitat de València, 2004.

CALVO PÉREZ, Julio y COMPANY GIMENO, Salvador. Ollantay: El rigor d'un pare i la generositat d'un rei. Valencia: Universitat de València, 2004. ISBN 978-84-370-6042-2.

Calvo Pérez, Julio y Company Gimeno, Salvador. Ollantay: El rigor d'un pare i la generositat d'un rei. Valencia: Universitat de València; 2004. 180 p.