Product Documents

Mi vida en la ciencia

Las aportaciones de un biólogo excepcional

Sydney Brenner

Traducció: Emilia Matallana

Col·lecció: Sin Fronteras, 6

ISBN: 978-84-370-6406-2

Matèria: ciències, medicina

Submatèries: biologia

Coeditor: Càtedra de Divulgació de la Ciència

Any ed.: 2006

Format: 15 x 23,5 cm

Sydney Brenner, guanyador del Premi Nobel de Medicina 2002, ens explica en aquest llibre una apassionant vida dedicada a la ciència. Des dels seus modestos inicis, Brenner ha arribat a ser un dels biòlegs més distingits del segle XX. Les investigacions originals que ha portat a terme comprenen molts camps de la biologia: des del desxiframent del codi genètic fins a l'establiment d'un cuc insignificant com un organisme model per a la biologia del desenvolupament. Amb un to molt personal, Brenner narra la pròpia trajectòria vital en la ciència, que s'inicia amb els durs anys d'educació a Sud-àfrica i els experiments que feia a la sabateria del seu pare, i arriba fins a la direcció d'un dels centres de recerca més prestigiosos del món, el Laboratori de Biologia Molecular de Cambridge, passant pels moments més destacables i emocionants d'una llarga i productiva carrera científica. El text també ens descobreix magistralment la part més humana: un científic rebel amb un gran enginy i sentit de l'humor, irreverent i amb una profunda apreciació de la biologia en els seus més diversos aspectes. Un autoretrat fascinant i íntim d'un dels gegants de la biologia moderna.

Prefacio

Capítulo 1. Creciendo en Sudáfrica

Capítulo 2. Viendo el DNA

Capítulo 3. América y retorno

Capítulo 4. Descubriendo el RNA mensajero

Capítulo 5. Descifrando el código genético

Capítulo 6. La replicación del DNA, diseccionada

Capítulo 7. El reto de los organismos superiores

Capítulo 8. Cómo hacer biología molecular en C. elegans

Capítulo 9. La evolución de la genética y la genética de la evolución

Capítulo 10. Notas finales

sobre la lectura

sobre la pérdida de memoria

sobre las fuerzas y debilidades personales

sobre la creatividad

sobre los logros personales

sobre la competencia y el fraude en la ciencia

sobre los héroes científicos

sobre el futuro

Brenner, S. [Sydney] & Matallana Redondo, E. [Emilia] (2006). Mi vida en la ciencia. Las aportaciones de un biólogo excepcional. Universitat de València.

Brenner, Sydney y Matallana Redondo, Emilia. Mi vida en la ciencia. Las aportaciones de un biólogo excepcional. Universitat de València, 2006.

BRENNER, Sydney y MATALLANA REDONDO, Emilia. Mi vida en la ciencia. Las aportaciones de un biólogo excepcional. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6406-2.

Brenner, Sydney y Matallana Redondo, Emilia. Mi vida en la ciencia. Las aportaciones de un biólogo excepcional. Valencia: Universitat de València; 2006. 190 p.