Product Documents

Mi ataúd abierto

Robert Lowell y la subversión de la elegía

Gabriel Torres-Chalk

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 137

ISBN: 978-84-370-9984-2

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Idioma: castellà

Any ed.: 2016

Enquadernació: rústica

Format: 17 x 23 cm

Pàgines: 290 pp.

16,50 €

Disponible en formato electrónico:

Sinopsi

Detalles

Seguint el trajecte traçat en el llibre Robert Lowell: la mirada d'Aquil·les, aquest volum mostra que l'obra poètica del nord-americà és un viatge fascinant del port d'Aquil·les cap a la solitud del Minotaure. Llegir l'evolució de les elegies de Lowell és llegir la increïble revolució que duu a terme. El sofriment en termes existencials arrenca del cos propi i instaura petjades cap a possibilitats de coneixement. El cos funciona com a memòria articulant l'absència de forma tangible. Un procés que consisteix en la desfamiliarització del Minotaure prenent el seu cafè en el bar de la cantonada. Ja no és Teseu qui requereix de la madeixa, sinó que és el mateix poeta qui revisa el seu passat i estira de la madeixa per retrobar-se amb si mateix. És un gran assoliment de l'art i una ironia sublim: la subversió de l'elegia des de la paraula creativa.

Índex

Índex

Índice
PRÓLOGO DE PAUL S. DERRICK
CONFESIÓN PRELIMINAR
LOOK HOMEWARD ANGEL: LA DIMENSIÓN ANTI-ELEGÍACA DE LA ELEGÍA
LA ELEGÍA COMO PIEZA CLAVE EN LA MADEJA DE LA ESTÉTICA DEL DOLOR Y LA CULPA
APROXIMACIÓN A LORD WEARY’S CASTLE: ANÁLISIS DE “THE EXILE’S RETURN”
“IN MEMORY OF ARTHUR WINSLOW”: CONSTRUCCIÓN Y SUBVERSIÓN DE LA ELEGÍA
DEATH BY WATER Y LA TRANSGRESIÓN DE LA TRAGEDIA: “THE QUAKER GRAVEYARD IN NANTUCKET”
“THE MILLS OF THE KAVANAUGHS”: MISERERE O EL DESCENSO A LOS INFIERNOS
IMITATIONS: LA ELEGÍA COMO HOMENAJE A LA CREACIÓN POÉTICA
“THE KILLING OF LYKAON”
LA GEOMETRÍA DE MI SUFRIMIENTO
NEAR THE OCEAN: UNA SENSACIÓN DE ETERNIDAD
HISTORY O HIS STORY: EL DISEÑO DE UNA AUTO-ELEGÍA O UNA ELEGÍA A LA HISTORIA
REFLEXIONES EN TORNO A LAS REPRESENTACIONES DE DIOS, EL CUERPO Y EL PODER EN HISTORY
ROBERT LOWELL Y LA FIGURA PATRIARCAL EN LA ELEGÍA MODERNA
NOTEBOOK: “FOR ROBERT KENNEDY”
DAY BY DAY. EL ARTE DE LA RE-CREACIÓN: “EL PRESENTE ES UNA INFECCIÓN DE LO QUE SE HA IDO”
PARODIA Y BATHOS: EL VIAJE IMAGINARIO DE AQUILES A ULISES EN EL BAR DE LA ESQUINA
VOLVIÉNDOSE PARA OBSERVAR THE ARNOLFINI MARRIAGE
JAN VERMEER: LA REVELACIÓN LUMINOSA. DEL SECRETO ÍNTIMO AL MISTERIO DEL NACIMIENTO
LA SOLEDAD DEL MINOTAURO
REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS

Citació

Torres Chalk, G. [Gabriel] (2016). Mi ataúd abierto. Robert Lowell y la subversión de la elegía. Universitat de València.

Torres Chalk, Gabriel. Mi ataúd abierto. Robert Lowell y la subversión de la elegía. Universitat de València, 2016.

TORRES CHALK, Gabriel. Mi ataúd abierto. Robert Lowell y la subversión de la elegía. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-370-9984-2.

Torres Chalk, Gabriel. Mi ataúd abierto. Robert Lowell y la subversión de la elegía. Valencia: Universitat de València; 2016. 290 p.

Copiar al portapapeles