Fitxa del llibre: Ficha técnica

Mètode, 93. Los problemas del milenio

Retos que hacen progresar las matemáticas

AA. DD.

Matèria: Ciències

Submatèries: Física

Any ed.: 2017

Enquadernació: Rústica

Dedicat als reptes matemàtics sense resoldre, el monogràfic d’aquest número ha estat coordinat per Sergio Segura de León, amb fotografies d'Ana Yturralde. A més de les seccions habituals en les quals col·laboren J. Miralda, I. Marco, J. Blanco, JL. Gasent, G. Mateu, L. Monzani, R. Muñoz i R. Crespo, el número inclou una entrevista a Maria Blasco i una conversa amb Jean Bricmont i Richard Dawkins.

La revista Mètode dedica el seu monogràfic a analitzar els reptes matemàtics encara per resoldre. Coordinat per Sergio Segura de León, llicenciat i doctor en Matemàtiques per la Universitat de València «Els problemes del mil·lenni» ha reunit les signatures de Pilar Bayer, Xavier Mora, Vicente Muñoz i María Teresa Lozano. A més, trobem una entrevista a Louis Nirenberg, professor de matemàtiques de la Universitat de Nova York i Premi Abel 2015. Els articles s’acompanyen de les fotografies d’Ana Yturralde, que reflecteixen el repte de les matemàtiques davant problemes encara per resoldre. S’hi inclou també una entrevista a Maria Blasco, directora del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques, i una conversa amb Jean Bricmont i Richard Dawkins. També s’hi troba l’article «Del laboratori als tribunals», on Cristina Junyent vincula la biologia molecular amb la genètica forense. A més, Jordi Miralda fa una revisió crítica sobre l’obra lul·liana, i amb Enric Marco, Julián Blanco i José Luis Gasent viatgem a l’infern del sol. La revista recull també un article de Guillermo Mateu, Lucas Monzani i Roger Muñoz sobre el paper del cervell en les decisions financeres, i una tribuna de Rafel Crespo, vicerector d’Estudis de Postgrau de la Universitat de València i llicenciat i doctor en matemàtiques per la mateixa institució, que ens recorda la idoneïtat d’aquest número tot coincidint amb el cinquanta aniversari de la creació dels estudis de matemàtiques a València.