Product Documents

Memorias de un presidiario (en las cárceles franquistas)

Manuel García Corachán

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 8

ISBN: 978-84-370-6167-2

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2005

El 29 de març de 1939, Manuel García Corachán, advocat i capità del Cos Jurídic de l'Exèrcit de la República, es va veure obligat a emprendre un viatge que l'allunyàs del terror i el dugués a la llibertat. El trajecte de València fins al port d'Alacant va determinar la seua entrada en el laberint d'incerteses, malsons i misèries que van suposar els camps de concentració, les presons i els judicis sumaríssims. Els efectes perversos de la història el van portar al Camp dels Ametlers, al d'Albatera, al Seminari d'Oriola, a la Presó-Reformatori d'Alacant, a la Presó Model de València i al Penal de Sant Miquel dels Reis. La crònica de Manuel García permet reconstruir amb rigor un dels més lamentables episodis polítics que van succeir en una època, encara recent, de la història del nostre país. Manuel García mai no es va reconciliar amb els vencedors, i molt marcat pels anys de captivitat, va esperar el moment de publicar aquestes memòries que va conservar i va revisar, disciplinada i obsessivament, al llarg de la seua vida.

Prólogo

Nota del autor

Primera etapa. Alicante-Albatera-Orihuela. (29 de marzo a 24 de julio de 1939)

Alicante

Albatera

Orihuela

Intermedio. Prisión-reformatorio de Alicante. (24 julio de 1939)

Segunda etapa. Prisión celular de Valencia. Cárcel Modelo. (4 de agosto a 5 de noviembre de 1939

I. Antes del juicio

Tercera etapa. Penal de San Miguel de los Reyes

Primer período. (Del 6 de noviembre de 1939 al 3 de abril de 1940)

Segundo período. (Del 5 de abril de 1940, hasta el final)

García Corachán, M. [Manuel] (2005). Memorias de un presidiario (en las cárceles franquistas). Universitat de València.

García Corachán, Manuel. Memorias de un presidiario (en las cárceles franquistas). Universitat de València, 2005.

GARCÍA CORACHÁN, Manuel. Memorias de un presidiario (en las cárceles franquistas). Valencia: Universitat de València, 2005. ISBN 978-84-370-6167-2.

García Corachán, Manuel. Memorias de un presidiario (en las cárceles franquistas). Valencia: Universitat de València; 2005. 424 p.