Los moriscos: expulsión y diáspora, 2a ed.

Una perspectiva internacional

Mercedes García-Arenal, Gerard Wiegers, eds.

Col·lecció: Biblioteca de Estudios Moriscos, 9

ISBN: 978-84-370-9994-1

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: història moderna

Coeditor: Editorial Universidad de Granada, Prensas de la Universidad Zaragoza

Any ed.: 2016

L'expulsió dels moriscs constitueix un important episodi de neteja ètnica, política i religiosa. En aquest llibre s'estudia com es va arribar a la decisió d'expulsar als moriscs, el context històric i polític que contribueix a explicar que fóra adoptada i que ho fóra precisament en aquella primera dècada del segle XVII. S'estudia també el context ideològic, el paper de les diferents instàncies implicades en la decisió, inclòs el Vaticà, la conjuntura internacional en les polítiques de la Monarquia Hispànica i com diferents poders europeus i euràsics van considerar l'expulsió i com van actuar. La segona part del llibre es dedica a què va passar durant i després de l'expulsió, quins van ser les destinacions de la diàspora morisca i la seua fortuna en diferents llocs de pas (com Itàlia i França) i d'acolliment, els països del nord d'Àfrica i l'Imperi otomà.

Wiegers, G. [Gerard] (2016). Los moriscos: expulsión y diáspora, 2a ed. Una perspectiva internacional. Universitat de València.

Wiegers, Gerard. Los moriscos: expulsión y diáspora, 2a ed. Una perspectiva internacional. Universitat de València, 2016.

WIEGERS, Gerard. Los moriscos: expulsión y diáspora, 2a ed. Una perspectiva internacional. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-370-9994-1.

Wiegers, Gerard. Los moriscos: expulsión y diáspora, 2a ed. Una perspectiva internacional. Valencia: Universitat de València; 2016. 484 p.