Product Documents

Las sombras de la Transición

El relato crítico de los corresponsales extranjeros (1975-1978)

Jaume Guillamet, ed.

Col·lecció: Història, 174

ISBN: 978-84-370-9941-5

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2016

Els corresponsals estrangers van jugar un paper molt destacat en la cobertura informativa de la Transició (1975-1978), amb major llibertat i enfocament crític que la premsa espanyola. Aquest llibre ofereix un retrat coral de la Transició a través dels diaris que la van seguir amb major intensitat, com a principals mitjans periodístics dels països més interessats en el futur d'Espanya Le Monde y Le Figaro (França), Corriere della Sera, La Stampa i La Repubblica (Itàlia), Frankfurter Allgemeine Zeitung i Suddeutsche Zeitung (República Federal Alemanya), The Daily Telegraph, The Times, The Guardian i Financial Times (Regne Unit) i The New York Times i The Washington Post (Estats Units). D'aquesta manera, es presenta el suport crític dels grans periòdics d'Europa i Estats Units al canvi democràtic a través d'un relat cronològic estrictament documental que posa en valor, com a testimoniatge històric, la intensa cobertura dels seus corresponsals.

ÍNDICE

INTRODUCCIÓN: «MISSION TO MADRID»

I. ADIÓS ADELANTADO A FRANCO

El general Franco cierra el camino

El príncipe que no dice nada

El hombre que finalmente murió

II. DUDAS SOBRE EL REY

El último bastión contra el monarca

El desafío catalán

Un vacío peligroso

Un rey para la democracia

III. HABILIDAD DE SUÁREZ

Amnistía limitada

Amenaza terrorista a la reforma

España da el paso

IV. ELECCIONES BAJO PRESIÓN

Vía tempestuosa hacia la democracia

La fase más delicada de la transición

Tan limpias como se puede esperar

España ha escogido el centro

V. CONSTITUCIÓN MAL CERRADA

Reservas entre los Nueve

El ejemplo catalán

La complejidad del problema vasco

Un aniversario silencioso

Sí, pero

EPÍLOGO: LA LLAMADA DE EUROPA

APÉNDICES

Listas de corresponsales, enviados y articulistas

Otros periodistas y articulistas citados

Cronología de la Transición

Índice onomástico

Guillamet, J. [Jaume] (2016). Las sombras de la Transición. El relato crítico de los corresponsales extranjeros (1975-1978). Universitat de València.

Guillamet, Jaume. Las sombras de la Transición. El relato crítico de los corresponsales extranjeros (1975-1978). Universitat de València, 2016.

GUILLAMET, Jaume. Las sombras de la Transición. El relato crítico de los corresponsales extranjeros (1975-1978). Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-370-9941-5.

Guillamet, Jaume. Las sombras de la Transición. El relato crítico de los corresponsales extranjeros (1975-1978). Valencia: Universitat de València; 2016. 294 p.