Product Documents

La querella de los bufones

Estética, política y música en tiempos de la «Encyclopédie»

Anacleto Ferrer, ed.

Col·lecció: Estètica&Crítica, 33

ISBN: 978-84-370-9007-8

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament

Any ed.: 2013

"La querella de los bufones" sorgida en un moment de crisi tant poètica com institucional del model francés de teatre musical, desborda àmpliament els marges d'una d'aquelles controvèrsies sobre el gust dirimides fins aleshores en els salons de moda. Quan els enciclopedistes s'ajunten entorn de l'ensenya de l'òpera bufa italiana i critiquen la tragèdia musical francesa, ho fan en tant que símbol d'una monarquia abocada al naufragi. Per a ells meditar sobre la legitimitat de riure's en l'Opera i sobre la noció de diversió popular és una forma de testimoniar la seua oposició a l'obscurantisme en ple segle de les Llums. En aquest llibre es recullen, per primera vegada en castellà, els principals textos amb que el nucli fundacional de l'«Enciclopèdia», el primer volum de la qual acabava de veure la llum en l'estiu de 1751, va intervenir en aquesta "querella" de proporcions llegendàries.

INTRODUCCIÓN:

De la guerra de los rincones a la paz de los salones, Anacleto Ferrer.

Nota a la presente edición

SELECCIÓN DE TEXTOS

GRIMM

Grimm y la música, Anacleto Ferrer.

EL PEQUEÑO PROFETA DE BOEHMISCHBRODA

DIDEROT

Diderot y la música, Anacleto Ferrer

AL PEQUEÑO PROFETA

LOS TRES CAPÍTULOS, O LA VISIÓN DE LA NOCHE DEL MARTES DE CARNAVAL AL MIÉRCOLES DE CENIZA

ROUSSEAU

Rousseau y la música, Anacleto Ferrer

CARTA DE UN SINFONISTA DE LA ACADEMIA REAL DE MÚSICA A SUS CAMARADAS DE LA ORQUESTA.

CARTA SOBRE LA MÚSICA FRANCESA

D’ALEMBERT

D’Alembert y la música, Anacleto Ferrer.

REFLEXIONES SOBRE LA MÚSICA EN GENERAL, Y SOBRE LA MÚSICA FRANCESA EN PARTICULAR.

SOBRE LA LIBERTAD DE LA MÚSICA.

Ferrer Mas, A. [Anacleto] (2013). La querella de los bufones. Estética, política y música en tiempos de la «Encyclopédie». Universitat de València.

Ferrer Mas, Anacleto. La querella de los bufones. Estética, política y música en tiempos de la «Encyclopédie». Universitat de València, 2013.

FERRER MAS, Anacleto. La querella de los bufones. Estética, política y música en tiempos de la «Encyclopédie». Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN 978-84-370-9007-8.

Ferrer Mas, Anacleto. La querella de los bufones. Estética, política y música en tiempos de la «Encyclopédie». Valencia: Universitat de València; 2013. 270 p.