La argumentación lingüística en los juicios con jurado

M.ª Amparo Valero Romero

ISBN: 978-84-9134-267-0

Matèria: dret

Submatèries: teoria i ensenyament

Coeditor: Tirant lo Blanch

Any ed.: 2018

Format: 15 x 21,5 cm

Aquesta recerca constitueix una síntesi dels aspectes més importants de la comunicació davant el jurat. En aquests casos, el procés comunicatiu s'orienta des de la perspectiva de la recepció, els receptors de la qual són llecs en dret. L’objectiu principal ha estat endinsar-se en la vida comunicativa que es desenvolupa en aquests judicis orals d'àmbit penal, com una mostra més de la interacció entre lingüística i dret. Aquest acostament comunicatiu té lloc des d'una visió argumentativa del dret, és a dir, de com els operadors jurídics adapten i orienten els seus recursos argumentatius, en funció de si el seu destinatari és un jutge professional o un jurat llec. Per a aquesta anàlisi, es recorre a un corpus de judicis penals reals. Precisament, la novetat d'aquest llibre rau en la combinació d'una perspectiva teoricopràctica que és d'utilitat no solament per a juristes i lingüistes, sinó també per a aquells professionals del dret que requerisquen d'una guia pràctica per a aprofundir sobre aquest singular context comunicatiu com són els judicis amb jurat.

Valero Romero, M. A. [M.ª Amparo] (2018). La argumentación lingüística en los juicios con jurado. Universitat de València.

Valero Romero, M.ª Amparo. La argumentación lingüística en los juicios con jurado. Universitat de València, 2018.

VALERO ROMERO, M.ª Amparo. La argumentación lingüística en los juicios con jurado. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9134-267-0.

Valero Romero, M.ª Amparo. La argumentación lingüística en los juicios con jurado. Valencia: Universitat de València; 2018. 278 p.