Gonzalo Anaya: la passió educativa

Josep Martínez Bisbal, Jaume Martínez Bonafé, eds.

Col·lecció: Paranimf

ISBN: 978-84-370-6561-8

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: història de l'educació

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2007

Gonzalo Anaya Santos (Burgos, 1914-València, 2008), mestre des dels anys de la Segona República, doctor en Filosofia, catedràtic de Filosofia a instituts i escoles de Magisteri des de 1953, ha exercit una llarga tasca professional, primer a Santiago de Compostel.la i des de 1973 a l'Escola de Magisteri de València. Fou membre del Departament de Sociologia de la Universitat de València i professor emèrit de 1985 a 2002, i va pertànyer al Consell Escolar Valencià des de la seua creació. Diverses institucions porten el seu nom, ha rebut nombrosos reconeixements i distincions, i el 2004 li fou atorgada la Medalla de la Universitat de València, amb motiu de la qual s'edita aquest volum. Tot i que Gonzalo sempre s'ha definit com a socràtic, ja que es decanta per la lliçó magistral o la conferència i la conversa, al llarg de la seua vida professional ha desenvolupat una important i variada producció escrita, part de la qual, sobretot la més recent, recull aquest llibre. A més, s'hi reprodueix la seua introducció al Viaje por las escuelas de Galicia de Luis Bello i els esquemes i textos de la seua participació constant a l'Escola d'Estiu del País Valencià, de la qual ha estat animador compromès des dels inicis. Al DVD que acompanya el llibre es recuperen les seues dues pel.lícules sobre el Guernika --mostra de l'altra passió de Gonzalo: el cinema-- i el documental de l'homenatge que el Col.legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres li va retre el 1981. Infatigable, ha continuat llegint i escrivint fins a l'últim moment, i com va dir amb un somriure de xiquet entremaliat, treballant per l'adveniment pacífic de la Tercera República.

Martínez Bisbal, J. [Josep] & Martínez Bonafé, J. [Jaume] (2007). Gonzalo Anaya: la passió educativa. Universitat de València.

Martínez Bisbal, Josep y Martínez Bonafé, Jaume. Gonzalo Anaya: la passió educativa. Universitat de València, 2007.

MARTÍNEZ BISBAL, Josep y MARTÍNEZ BONAFÉ, Jaume. Gonzalo Anaya: la passió educativa. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6561-8.

Martínez Bisbal, Josep y Martínez Bonafé, Jaume. Gonzalo Anaya: la passió educativa. Valencia: Universitat de València; 2007. 336 p.