Product Documents

Entornos informales para educar en artes

Ricard Huerta, Amparo Alonso-Sanz, eds.

Col·lecció: Oberta, 228

ISBN: 978-84-9134-001-0

Matèria: art, psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: teoria i ensenyament, pedagogia i didàctica

Any ed.: 2017

Format: 16,5 x 23 cm

Les diverses contribucions que es reuneixen en aquest llibre fan ús del malestar combatiu per reflexionar i aportar idees que milloren els vincles entre els museus, les aules, els entorns patrimonials, les ciutats i tots aquells llocs en els quals es poden incorporar accions educatives i artístiques. Se centren especialment en els usuaris i la ciutadania mentre que són col·lectius implicats en els reptes educatius, artístics, polítics i patrimonials. Els seus autors investiguen per desenvolupar nous espais aptes per a les arts i l'educació. L'ús de «entorn informal» se suggereix així per indagar més enllà dels paràmetres convencionals i de les rutines curriculars. D'aquesta manera s'aborden qüestions rellevants per millorar i definir el concepte d'entorn educatiu en relació amb els actuals paràmetres culturals i artístics.

PRESENTACIÓN: APROXIMACIONES A LOS ENTORNOS EDUCATIVOS
Ricard Huerta, Amparo Alonso-Sanz
PARA UNA PEDAGOGÍA SOSTENIDA ENTRE LAS RELACIONES DE LAS PALABRAS Y LAS IMÁGENES
Román de la Calle
DESARROLLAR ENTORNOS LIBRES DE HOMOFOBIA IMPLICANDO INICIATIVAS ONLINE COMO MUSEARI.COM
Ricard Huerta
IL MUSEO COME CONTESTO DI APPRENDIMENTO INFORMALE
Ripensare e riprogettare gli spazi educativi per facilitare la comprensione critica dell’esperienza museale
Severo Cardone
L’ATELIER COME UNO SPAZIO DI RICERCA ESPRESSIVA DEL MUSEO
Gli ateliers sul mode
Chiara Panciroli
PRÁCTICAS, DISCURSOS, CUERPOS Y ESPACIOS
Diálogos críticos entre arquitecturas, pedagogía y política en la educación en museos
Aida Sánchez de Serdio Martín
ZONA BAIXA: «ESTAMPAS» DE UN ESPACIO HÍBRIDO
Gloria Jové Monclús
PROCESOS DE APRENDIZAJE SOBRE ESPACIOS ARQUITECTÓNICOS A TRAVÉS DE CONSTRUCCIONES EFÍMERAS RELACIONADAS CON EL ARTE
Antonio Maciá Mateu
PROPUESTAS ARTÍSTICAS INTERDISCIPLINARES COMO HERRAMIENTAS EN DEFENSA DEL PATRIMONIO
Proyecto «Cabanyal archivo vivo»
Emilio José Martínez Arroyo, Bia Santos
APRENDER Y DISFRUTAR LA CIUDAD A PARTIR DE ITINERARIOS URBANOS Y DISPOSITIVOS MÓVILES
Núria Rajadell i Puiggròs
E-CULTURA: DESDE UNA CARTOGRAFÍA PARA NAVEGANTES EN INTERNET AVANZADO A LA FORMACIÓN DOCENTE DE URUGUAY
María Delma Rodríguez
ESPACIOS ESCOLARES PARA EL ARTE
Retratos de la educación artística en Chile
Luis Hernán Errázuriz
DIVERSIDAD: ESPACIOS Y AMBIENTES ESCOLARES HUMANIZADOS
M.ª Dolores Soto González
UNA MIRADA HACIA ACADEMIAS Y TALLERES DE ARTE
Nuevas propuestas, conexiones y colaboraciones
Paloma Rueda
LO QUE LA ESCUELA DEBE APRENDER DE LAS ESTÉTICAS DEL ÁMBITO INFORMAL
Amparo Alonso-Sanz

Alonso-Sanz, A. [Amparo] & Huerta, R. [Ricard] (2017). Entornos informales para educar en artes. Universitat de València.

Alonso-Sanz, Amparo y Huerta, Ricard. Entornos informales para educar en artes. Universitat de València, 2017.

ALONSO-SANZ, Amparo y HUERTA, Ricard. Entornos informales para educar en artes. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9134-001-0.

Alonso-Sanz, Amparo y Huerta, Ricard. Entornos informales para educar en artes. Valencia: Universitat de València; 2017. 208 p.