Fitxa del llibre: Ficha técnica

El món d'ahir de Joan Estelrich

Dietaris, cultura i acció política

Xavier Pla, ed.

Col·lecció: ASSAIG

ISBN: 978-84-370-9823-4

Matèria: Sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 2015

Enquadernació: Rústica

La trajectòria de l'escriptor, polític, dietarista i activista cultural Joan Esterlich, suscita un interès creixent, perquè permet entendre certes claus d'un passat que és encara present. Aquest volum recull la totalitat de les aportacions, reelaborades per a l'edició, a la jornada d'estudi entorn de Joan Estelrich organitzada el 2014 per la Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona.

Altres formats:

eBook

L'aventura vital i el llegat literari de Joan Estelrich (Felanitx, 1896-París, 1958) exerceix una sobtada fascinació, sobretot arran de la publicació l'any 2012 dels dietaris, a cura de Manuel Jorba. Emergia en aquelles pàgines la marcada complexitat moral d'una personalitat que havia restat a l'ombra. La trajectòria d'Estelrich suscita un interès creixent, perquè permet entendre certes claus d'un passat que, en part, és encara present. Escriptor, polític i organitzador de la cultura, dietarista, activista de la cultura catalana a Mallorca, es tracta d'un personatge amb clarobscurs, exuberant, contradictori, testimoni privilegiat i protagonista d'una època convulsa. Aquest volum recull la totalitat de les aportacions, reelaborades per a l'edició, a la jornada d'estudi entorn de Joan Estelrich organitzada el mes d'abril de 2014 per la Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona.