Product Documents

Educación artística y diversidad sexual

Ricard Huerta, Amparo Alonso-Sanz, eds.

Col·lecció: Oberta, 220

ISBN: 978-84-370-9707-7

Matèria: art

Submatèries: teoria i ensenyament

Any ed.: 2015

Parlar de diversitat sexual en educació suposa trencar diverses barreres que actualment segueixen imperant. No obstant això, les experiències didàctiques reunides en aquest llibre mostren que és possible superar aquestes limitacions des de la perspectiva de l'educació artística. A partir del treball en diversos nivells d'ensenyament i en diferents països, els museus, les revistes, les exposicions i fins i tot les sèries de televisió, es converteixen en espais i objectes que poden animar la reflexió i les actituds de respecte cap a les persones i col·lectius LGTB i, en definitiva, contribuir des de l'aula d'art fer més tolerant i democràtica la societat en què vivim. La voluntat que anima aquest llibre és, en el terreny de l'educació artística, contribuir a la defensa dels drets humans i al respecte cap a la diversitat sexual.

ÍNDICE
EN DEFENSA DE LA DIVERSIDAD ANTE EL RETO SOCIAL EN EDUCACIÓN ARTÍSTICA
Ricard Huerta y Amparo Alonso-Sanz
TEORÍAS Y CUERPOS
EDUCACIÓN ARTÍSTICA, DERECHOS HUMANOS Y DIVERSIDAD SEXUAL
Ricard Huerta
DE CUERPOS, CARNES Y PEDAGOGÍAS. TRAVESÍAS CORPORALES EN LA EDUCACIÓN ACTUAL
Jordi Planella
LAS IMÁGENES DE LA DIVERSIDAD SEXUAL EN LA EDAD MEDIA
Germán Navarro Espinach
EXPERIENCIAS Y ESPACIOS
LA EDUCACIÓN EN LA DIVERSIDAD DE GÉNERO Y SEXUAL DESDE LOS MUSEOS. UN CASO PRÁCTICO
Liliane Inés Cuesta Davignon
PROYECTO RED EDUCA: LA BOLA DE NIEVE DE LA VISIBILIDAD
Jesús Generelo
ARTE Y CULTURA EN UNA REVISTA GAY
Julio Lossio Quichiz
NUEVE AÑOS DE DIVERSIDAD AFECTIVO-SEXUAL E IDENTIDAD DE GÉNERO EN EL AULA DE PLÁSTICA
Víctor Parral Sánchez
LA SEXUALIDAD DE LOS PERSONAJES DE SERIES TELEVISIVAS INFANTILES. INTERPRETACIONES DE FUTUROS MAESTROS
Amparo Alonso-Sanz y Paloma Rueda
¿DESEDUCANDO? EXPERIENCIAS DE DESOBEDIENCIA SEXUAL EN EL ESTADO ESPAÑOL
Juan Vicente Aliaga
EL PROFESOR NO RECETA BIBLIOGRAFÍA
Pepe Miralles.
IL CORPO E L’ARTE DI ESPRIMERE SÉ E DI IN-TENDERE L’ALTRO
Gilberto Scaramuzzo
QUEERING THE FINE ARTS ACADEMY, THROUGH RESEARCH, TEACHING AND ART CURATING
Paweł Leszkowicz
EL AULA INVERTIDA. UNA EXPOSICIÓN EN LA FUNDACIÓN LA POSTA
Romà de la Calle, Guillem Cervera y María Tinoco (Fundación La Posta)
PERFIL DE LOS AUTORES

Huerta, R. [Ricard] (2015). Educación artística y diversidad sexual. Universitat de València.

Huerta, Ricard. Educación artística y diversidad sexual. Universitat de València, 2015.

HUERTA, Ricard. Educación artística y diversidad sexual. Valencia: Universitat de València, 2015. ISBN 978-84-370-9707-7.

Huerta, Ricard. Educación artística y diversidad sexual. Valencia: Universitat de València; 2015. 194 p.