De la garçonne a la pin-up

Mujeres y hombres en el siglo XX

Mercedes Expósito García

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-3527-9

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra

Any ed.: 2016

Format: 13,5 x 21 cm

Aquest volum desplega les dues produccions de la feminitat més importants del segle XX. La primera, construïda al voltant de la Primera Guerra Mundial, acompanyada del moviment de dones que coneixem sota el nom de "sufragisme" i "feminisme". La segona té a veure amb els canvis econòmics, socials i culturals ocorreguts cap a la Segona Guerra Mundial, i no es concep sense els autoritarismes que van proliferar per tot Occident. I si la primera va tractar de trencar amb el vell ordre victorià, la segona tracta de fer marxa enrere a la llibertat que estaven aconseguint els costums i les maneres de vida de les dones modernes. Expressió d'un període d'acció política enèrgica, la "garçonne" aporta la novetat de la llibertat i la masculinització de les dones. Fruit d'una època de reacció, la "pin-up" va assumir la reconstrucció de la feminitat com a submissió.

Expósito García, M. [Mercedes] (2016). De la garçonne a la pin-up. Mujeres y hombres en el siglo XX. Universitat de València.

Expósito García, Mercedes. De la garçonne a la pin-up. Mujeres y hombres en el siglo XX. Universitat de València, 2016.

EXPÓSITO GARCÍA, Mercedes. De la garçonne a la pin-up. Mujeres y hombres en el siglo XX. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-376-3527-9.

Expósito García, Mercedes. De la garçonne a la pin-up. Mujeres y hombres en el siglo XX. Valencia: Universitat de València; 2016. 400 p.